piątek, 21 sierpnia 2015

Kolejna drama: The Queen of SOP

W dramach jest tak, jak w komediach romantycznych, główna bohaterka wybiera głównego (jak do tej pory trafiłam tylko na jedną dramę, gdzie wybrała tego drugiego). Ale co jeżeli jest dwóch głównych, a tylko jedna główna? Przez całą dramę trzeba czekać kogo wybierze. Co jeżeli drama ma 33 odcinki i niesamowicie wciąga, a jeden z głównych jest nieziemsko przystojny <3? Wtedy siedzi się i ogląda...

Kilka odcinków dramy "The Queen of SOP" przyczaiło się u mnie na komputerze i stwierdziłam, że jak tylko znajdę napisy to wartałoby ją obejrzeć. Z małą pomocą "ludzi z zewnątrz" znalazłam napisy, ale... kolejna górka i zarazem jedyny minus dramy. Napisy nie pasowały do rawów*, które pobrałam (różnica nawet ponad minuty, co uniemożliwiało oglądanie) i musiałam je dopasowywać coby się nie rozjeżdżały. Przez to nie mogłam pochłonąć tej dramy zbyt szybko jak to mam zwykle w zwyczaju.

A teraz przyjemności...
Drama opowiada historię Lin Xiao Jie pracownicy Centrum Handlowego. Dzięki swojej pracowitości wspina się po szczeblach kariery. Pomocą służy jej kolega (Tom) poznany przez internet, u którego miała wynająć mieszkanie w Londynie. Przez pewne zawirowania (czytaj: przez przypadek) Xiao Jie zaczyna spotykać się z Gao Zi Qi. Jak ktoś napisał w opisie dramy z "195 cm żywego seksu" (BAKAfansubs) W międzyczasie pojawia się drugi bohater (Tang Jun), zakochany w Xiao Jie, z którym wyjeżdża ona do Szanghaju.
Gao Zi Qi (Godfrey Gao <3)  /  Lin Xiao Jie  /  Tang Jun

Drama 2 w 1. Dwóch głównych (zwykle jest jeden), jedna główna (rozerwą biedną dziewczynę), dwie drugoplanowe (czytaj: dwie żmije) oraz dwie główne historie. 
Historia 1) Zi Qi wraca do rodzinnej firmy, tak się składa, że spotyka Xiao Jie i przy reporterach wyznaje jej miłość i by chronić żmije nr 1 zaręcza się z główną bohaterką. (Podobną historię, ale z "przypadkowym" małżeństwem możemy obejrzeć w "Lie to me" lub "Marriage without love")


Historia 2) Xiao Jie po zerwaniu z Zi Qi wyjeżdża do Londynu, gdzie poznaje tożsamość Pana Toma, potem udaje się do Szanghaju. W Szanghaju pracuje w firmie z Tang Jun. Między nimi dzieją się różne zawirowania- pierw się lubią - on ją wręcz kocha, potem nie lubią, on ją w ręcz nienawidzi, potem znowu się lubią. (Romans w biurze pojawia się m.in. w japońskiej dramie "Poor woman, poor man", a także w koreańskiej "Ochronić szefa"). Tutaj też pojawia się żmija (nr 2) i jej ojczulek, który zrobi wszystko, aby jego córunia dostała to co chce. A jeśli córunia chce Tanga, jej ojczulek nie zawaha się przed niczym, nawet jeżeli będzie musiał zniszczyć życie głównej bohaterki, to da jej Tang Juna. Dodatkowym profitem dla ojczulka będzie firma, którą za wszelką cenę chce przejąć. Główni bohaterowie muszą zrobić wszystko, aby firma nie wpadła w niepowołane łapska. W obu historiach główna bohaterka początkowo nie jest świadoma, że Zi Qi i Tang Jun są synami właścicieli firm. Jak się można było spodziewać Zi Qi przybywa do Szanghaju i stara się przekonać do swojej miłości główną bohaterkę. 


Wyjazdy! (jak w każdej dramie), wyjazdy, wyjazdy. Ile oni się w tej dramie najeździli (tzn. nalatali). Podróżują jak szaleni między Taipei, Londynem, a Szanghajem. Pierwsza historia dzieje się w Taipei, druga w Szanghaju, w międzyczasie pojawia się wątek Pana Toma z Londynu i chęć studiowania tam głównej bohaterki. Dopiero pod koniec dramy Xiao Jie wyjeżdża na zagraniczne studia. Jakby mogło tego zabraknąć :-D

Istne szaleństwo w postaci TRZECH trójkątów miłosnych sprawia, że widz siedzi i się zastanawia, kto z kim będzie pod koniec.
Trójkąt nr 1) Zi Qi / Xiao Jie / Tang Jun (czyli Główny 1, Główna i Główny 2)
Trójkąt nr 2) Zi Qi / żmija nr 1 / Xiao Jie 
Trójkąt nr 3)  Tang Jun / Xiao Jie / żmija nr 2
Żmija nr 1 i Zi Qi       oraz      Żmija nr 2 i Tang Jun

Raz myślę, że głównym-głównym jest jest Tang Jun, ale na scenę wchodzi Zi Qi i jestem wręcz pewna, że on też jest głównym. Dopiero oglądając odcinek 22 zaczęłam się zastanawiać, czy jednak Tang Jun nie jest jedynym głównym. Już kilka odcinków wcześniej zaczęłam się do niego przekonywać. Od 18 jest mi go taaak szkoda, bo jest taki smutny (nie lubię jak facet ma łzy w oczach). Jednak moje serce nadal należało do Zi Qi i to jemu kibicowałam całą dramę, choćby dlatego, że jest na co popatrzeć :D i był on taki opiekuńczy w stosunku do Xiao Jie, z pominięciem sceny gdzie ją zdradził.
Jak się kłócili o główną na początku i w środku dramy, tak i się "kłócą" w ostatniej minucie dramy, ale ten, który ja stracił na rzecz drugiego już dobrze o tym wie :-D
Przyszło mi do głowy czego nie lubię w dramach. Nie lubię, wręcz nienawidzę tego, że ten zły, który skrzywdził połowę bohaterów, knuł i mieszał jest puszczany wolno. Generalnie nie obchodzi mnie jakaś drugoplanowa postać, skoro główna para odchodzi szczęśliwa, ale chciałabym, żeby Ci wszyscy źli, żmije, małpy, diabły wcielone ponieśli zasłużoną karę...

Jednego nie mogę zrozumieć. Strasznie to niepokojące. Główny kupił róże za 20 funtów! i je porzucił, bo zobaczył jak Xiao Jie przytula się do tego drugiego. Ale żeby tak zmarnować takie piękne różę... Ehh!

No i moje ulubione zostawiłam na sam koniec...
"Kocham Cię, ty kochasz mnie, ale nie możemy być razem dla Twojego dobra." Bez bezsensownego rozstania drama nie byłaby dramą.


*  *  *  *  *

Zapraszam również do poprzedniej  <<<  notki z tego cyklu. 
W najbliższej przyszłości pojawi się kolejna na temat obejrzanej dramy. Muszę się zastanowić, której dramy będzie dotyczyć - Boys over flowers, czy Marriage without love. Obje już w kiedyś oglądałam i zamierzam zabrać się do powtórki. Którą wybrać na pierwszy rzut? Mhm...
A może ktoś poleci mi jakąś dramę? Może nie oglądałam i się skuszę.

A teraz, komentuj!

_______________________
*RAW- najprościej mówiąc czysty plik video bez napisów



1 komentarz: